Mobil oyun girişimi Compactive, 3.4 milyon TL’lik fon talebiyle yatırım turuna çıktı
Sevilen bir animasyon karakterinin oyununa ek olarak Counter Squad oyununu da geliştiren Türkiye merkezli teknoloji kuruluşu Compactive Game Studio, yatırım türüne girdi. Ağustos 2023’te bu iki oyunu tüm dünyada yayınlamayı ve eş zamanlı olarak yapay zeka tabanlı oyun ekonomisi motoru geliştirmeyi planlayan işletme, Türkiye’de başlattığı kitlesel fonlama kampanyasında şirket hisselerinin %10’unu yatırımcılara sunarak 3.4 milyon TL toplamayı hedefliyor. fon bulma platformu. Fonlama, 10 Mayıs 2023 tarihine kadar bireysel ve kurumsal yatırımcıların katılımına açıktır.
200 milyar dolarlık küresel oyun pazarında güçlü bir varlık göstermek için çalışan Compactive, sevilen bir animasyon karakterinin oyunu ile Counter Squad oyununun yayın aşamasına geçmek ve yapay zeka tabanlı teknolojisini geliştirmek için yatırım yaptı. Kompakt AI denir. İhtiyaç duyduğu finansmana ulaşarak hareketliliğini hızlandırmayı hedefleyen işletme, fon bulucu platformunda 3.4 milyon TL’lik fonu yatırım şeklinde toplamaya çalışacak. Hisse senedi bazlı kitlesel fonlama mevzuatı uyarınca toplanan fon karşılığında yatırımcılara şirket hisselerinin %10’unu sunan Compactive, prestij ile 20 iş günü içerisinde EFT veya kredi kartı ile yapılan yatırımlarda yatırımcılara %20 oranında daha fazla hisse sunacak. 10 Nisan Pazartesi günü saat 10.00, yatırım türünün başlangıç tarihi. . Erken aşamada başlayan bu yatırım kampanyası ile daha yüksek değerlemeyle alacağı yatırımlarla payını artıracak olan Compactive, önümüzdeki beş yılın sonunda yüksek kârlılıkla çıkış yapmayı hedefliyor.
Oyunlarımızın ana mekaniğini geliştirdik
Oyunlar hakkında bilgi veren Compactive Game Studio Kurucu Ortağı Cem Say, “Popüler bir Türk çizgi film karakterinin izlenme sayısı çok olan çok farklı bir oyun tasarlama lisansımız var. Compactive olarak yapboz kategorisinin yapboz türünde kurguladığımız bu oyunda çeşitli alt kategorilerde yüzlerce yapboz olacak. Oyunun 200’den fazla seviyesi üretildi ve 2023’ün ilk çeyreği sonunda yayınlamayı planlıyoruz. Ayrıca Counter Squad oyunumuz için Oyun Tasarım Belgesini (GDD) tamamlayarak oyunun ana mekaniklerini geliştirdik ve Eylül 2022’de ilk oynanabilir demoyu yayınladık. Şimdiye kadar dört farklı yineleme yaparak ürün/pazar uyumunu sağlamaya çalıştık. Oyunun ana mekaniğinin oynanış deneyimini oldukça temiz bir seviyeye getirdik. Oyunumuzun beş farklı bölümünden dördünün gelişimi sona erdi” dedi.
Cem Say, Kompakt Yapay Zeka teknolojisinin ayrıntılarını açıklarken, “Oyun ekonomisi tasarımı, bu oyun sistemlerinin oluşturulmasını, dengelenmesini göz önünde bulundurur ve oyuncu katılımını para kazanma fırsatlarına dönüştürmek için onları oyun döngüsüne yerleştirir. Analiz araçları aracılığıyla toplanan verileri kullanarak oyuncu davranışını anlamak, geliştiricilerin oyuncuları daha iyi anlamasına yardımcı olur. Şu anda Türkiye’de eser olarak görünmeyen bir teknolojiye sahip Compactive AI projemizde ilgili algoritmaları oluşturmak için Gebze Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi ile iş birliği yapacağız.”
İTÜ Çekirdek Top20’deki tek oyun girişimi
kompakt; Üretim kalitesine, detaylara gösterilen özene ve stratejik derinliği destekleyen tasarımlara tutkuyla bağlı deneyimli oyun tasarımcıları ve geliştiricilerden oluşan İstanbul merkezli bir taşınabilir teknoloji şirketi. 2018 yılında kurulan şirket, 2018-2020 ortalarında Turkcell, Beşiktaş Kültür Merkezi, Coca Cola, Migros ve LC Waikiki gibi kurumsal markalar için taşınabilir uygulama projeleri geliştirmiş ve bu projelerden yaklaşık 175.000 dolar ciro elde etmiştir. 2020 yılının ortalarında şirket, makine öğrenimi ve yapay zeka alanlarında kendi ürünlerini geliştirmek amacıyla taşınabilir oyun segmentine odaklandı. 2021 yılının başında şirket bünyesinde oyun stüdyosu organizasyonunu kurarak hypercasual oyun prototipleri tasarladı. Voodoo, Supersonic, Lion Games, Azur Games, Moonee ve TapNation gibi global yayıncılarla çalışan girişim şirketi, 2021 ortası itibarıyla Türkiye’nin en büyük yayıncısı Rollic Games ile özel olarak çalışmaya başladı. 70’in üzerinde oyun prototipi geliştirildi ve test edildi. Bu süreçte ortalama 100 bin dolar ciro elde etti. 2022 yılının ikinci çeyreğinden itibaren aksiyon oyunu Counter Squad’ın Game Design Document (GDD) dökümanını yazmaya başladı. 2022 yılının ortalarında hem oyun projesi hem de bu proje paralelinde oluşturduğu Compactive AI adlı teknoloji fikri ile İTÜ Çekirdek Ön Kuluçka programına dahil oldu. Popüler bir animasyon karakterinin oyun lisansını Ağustos 2022’de alan Compactive; altı farklı alt kategoriden oluşan global bulmaca oyununu her yaştan oyuncunun oynayabileceği şekilde geliştiriyor.
Girişim, geliştirdiği oyunlar ve ürün olma potansiyeline sahip teknolojisi ile İTÜ Core Big Bang 2022’de 600’ü aşkın girişim arasından çeşitli komite kademelerini, çeyrek ve yarı-yarı geçerek sahne alan 71 girişimden biri. İTÜ Ön Kuluçka sürecinde finaller. Sunumun ardından İlk 20 girişim arasında yer alan tek oyun girişimi olan Compactive, Teknoloji Geliştirme Bölgesi’ne (TGB) dahil olmak üzere projesini İTÜ Teknokent’e sundu ve değerlendirme sürecini olumlu tamamladı. Compactive şu anda 1501 TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Destek Programı daveti için başvuru dosyasını hazırlıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı